Auto elektritööd. Millised on enamlevinud probleemid autode elektrisüsteemiga?
Autode elektritööd muutuvad ajas järjest olulisemaks, kuna järjest rohkem mehaanilisi sõlmi ja komponente autode juures muutuvad elektriliseks. Kui mootor on auto tuksuv süda, siis elektrisüsteemi võib tinglikult nimetada auto ajuks. Elektrisüsteemi ülesanneteks on käivitamine, kütuse ette andmine, valgus, turvasüsteemid, mugavusvarustuse käitamine ja palju-palju muud. Oleme jõudnud nii kaugele, et ka käsipidur pole enam tummine kang vaid järjekordne nupp armatuuril.
Auto elektrisüsteem on omandanud nii suure tähtsuse, et selle rikke korral võib sõiduk sõiduvõime täielikult kaotada. Kui kontrolli- ja mõõteseadmed ei tööta, juhiabid ei toimi ning juhil pole ülevaadet auto seisukorrast, võib sõitmine muutuda isegi ohtlikuks.
Auto elektrisüsteemi diagnostika
Kui mehaaniliste rikete puhul võib vea loomusest aimu saada nägemis- ja kuulmismeelte abil, siis elektririkete tuvastamine ilma professionaalse varustuse ja kogemusteta on sisuliselt võimatu.
“Elektrisüsteemi vead osutuvad üldjuhul remonditöödest seetõttu nii diagnostikas kui ka remondis kõige töömahukamaks.”
Elektritöödest ka kõige lihtsamad ehk näiteks tulede pirnide vahetus on autode ehituse keerukuse tõttu muutunud järjest keerulisemaks. Modernsed LED-tuled on keerulised nii oma toimimise kui ka ehituse poolest ja enam ei saa tihtipeale lihstalt läbipõlenud pirni uuega asendada.
Kuidas tuvastada probleem auto elektrisüsteemiga?
Kõige enamlevinud märk elektrisüsteemi rikkest on see, kui süütevõtme keeramisel ei juhtu mitte midagi. Teine variant on see, et armatuuri tuled süttivad kui jõulupuu. See tähendab, et mingeid rikkeid suudab auto ka ise tuvastada (andes sellest märguandetulega teada) kuid mõned rikked jäävad paljale silmale nähtamatuks. Igal juhul on mõistlik pöörduda esimesel võimalusel professionaali poole, kes saab diagnostikat tegema asuda enne, kui kahju muutub suuremaks.
Kõige tavapärasemad märgid suuremast või väiksemast elektrisüsteemi rikkest on järgmised:
Millised on elektrisüsteemi rikete peamised põhjused?
Kõik mis liigub, see kulub. Enamasti põhjustavad elektrisüsteemi rikkeid mehaaniline kulumine, kinnitusdetailide purunemine / kulumine / lõdvenemine ja ka niiskus.
Lisaks sellele võivad elektrisüsteemi kahjustada sõiduki krokodillidega käivitamine (eriti kui + ja – on omavahel segi läinud) või lihtsalt määrdunud ja hooldamata kontaktid.
“Elektrisüsteemi rikkeid ei tasu võtta kergekäeliselt, kuna kõik elektrisüsteemi komponendid on omavahel seotud.”
Seega võib rikke korral sõidu ajal lakata töötamast mõni ohutus- ja juhiabisüsteem (ABS, TCS, VCS jm) ning seeläbi tekitada liiklusohtliku olukorra.
Milliseid autode elektritöid ning moto- ja veesõidukite elektritöid me teeme?
Castrum Grupp tegeleb maasturite ja väikebusside lisavarustuse müügiga. Samuti pakume müüdavate toodete paigaldusteenust.
Kuna paljude meie müüdavate lisade paigaldusega kaasnevad ka elektritööd, oleme spetsialiseerunud just lisaseadmete paigaldusega kaasnevatele elektritöödele (kaugtulede paigaldus, lisatulede paigaldus, vintside paigaldus jm).
Seega spetsialiseerume peaasjalikult autode ning moto- ja veesõidukite lisade paigaldusega seotud elektritöödele.
Võtke meiega ühendust või tulge kohale! Asume Tartus, Turu 34/1.